Woda nie musi być nudna

woda smakowa ogórek mięta2
woda smakowa ogórek mięta2

Woda jest nam niezbędna do życia- to stwierdzenie tak oczywiste, że aż banalne. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest warunkiem naszego dobrego samopoczucia. Oczywiście pijemy też inne napoje, herbaty, kawę, soki , ale woda jest najłatwiej przyswajalna i najzdrowsza. Zanim napiszę, jak sobie urozmaicam picie wody, wspomnę o kilku objawach, które powinny nas zaniepokoić wtedy, gdy nasz organizam nie jest odpowiednio nawodniony.

Oczywiście częste odczuwanie pragnienia i suchość w ustach , to objawy proste i łatwo je sobie z brakiem wody skojarzyć. Sucha skóra czy zakwasy  – to już nie jest tak oczywiste , a wiadomo, że gdy produkujemy mniej potu i naturalnych olejów ,  skóra nie jest odpowiednio chroniona a mięśnie, które składają się m. in. z wody częściej się kurczą. Dlatego tak ważne jest uzupełnianie zapasów wody w czasie wzmożonego wysiłku, np. podczas treningu.

Bóle czy zawroty głowy a nawet podwyższone tętno też mogą wynikać z odwodnienia, a także podniesona temperatura czy brak koncentracji. Zanim zaczniemy dociekac innych przyczyn tych objawów, warto sprawdzić, czy uzupełnienie braku wody nie pomoże nam tego opanować. Woda pita w odpowiednich ilościach może nam też pomóc opóźnić efekty starzenia się – np. zachowac jędrnośc skóry .

Chociaż picie wody staje się coraz bardziej „na czasie”, nie każdy lubi ją tylko w czystej postaci. Na zdjęciach powyżej pokazałam moje wody smakowe – z miętą i ogórkiem, doskonałą na upały i owocową – tu możemy się dostosować do sezonu i dorzucać do wody te owoce, które są najbardziej dostępne. Zawsze i bardzo wskazany jest dodatek plasterków cytryny, wspomaga trawienie i uzupełnia witaminy.

Wody powinniśmy pić dużo i mieć ją dostępną w każdym niemal miejscu. Różnego rodzaju i wielokości pojemniki widziałam ostatnio na http://wodaaquavita.pl/ , każdy znajdzie tam coś dla siebie z perlistego źródła.

Latem, gdy mam w ogrodzie obfitość owoców, przygotowuję sobie specjalne kostki do zamrażalnika, np. ze skoncentrowanym sokiem jabłkowym i miętą, wtedy wystarczy wrzucić je do szklanki z wodą i mieć zimną, smakową wodę już po chwili.

Na koniec przypomnę, jak ważne jest picie odpowiedniej ilości wody przy odchudzaniu. Im więcej mamy do zrzucenia, tym więcej powinniśmy jej pić, oczywiście nie przekraczając rozsądnych dla organizmu ilości.

 

(Odwiedzone 269 razy, 1 dzisiaj)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.