Kulinarne aspekty promocji i reklamy

To zdjęcie przemiłych mieszkanek Podlasia uchwycone podczas przygotowań do lepienia pierogów mam z podróży kulinarnej dla blogerów i dziennikarzy. Była to akcja promująca szlak kulinarny tego regionu , zachęcająca turystów do odwiedzania Podlasia. Bardzo mi się spodobało to, że turystów zachęca już się nie tylko atrakcjami typu zabytki czy malownicze krajobrazy , ale przywiązuje się wagę do tego, co będą jedli. To też doskonała okazja do promocji regionalnych potraw , odtwarzania dawnych receptur. Aby ożywić ruch turystyczny organizuje się też imprezy kulinarne.

Niedawno skończył się Festiwal Smaku we Wrocawiu, tutaj widzimy podobny festiwal w Poznaniu. Nie tylko stragany z lokalnymi przysmakami są atrakcją takich imprez, czasami można zobaczyć też pokazy kulinarne – ten widoczny na scenie został profesjonalnie przygotowany , to była długofalowa akcja promocyjna europejskich znaków  smaku.

Niektóre regiony mają swoje kulinarne ” znaki rozpoznawcze ” od dawna. Tak jest na przykład z toruńskimi piernikami :

 

Od kilku lat w Toruniu można pierniki  nie tylko kupić, ale też sobie zrobić. Jest kilka miejsc w mieście, gdzie prowadzone są takie warsztaty, jest też żywe Muzeum Toruńskiego Piernika , to wszystko też jest już stałym elementem promocji regionu i przyciągnięcia turystów.

Promocja i reklama w dobie zalewu informacji i coraz większej szybkości ich przekazywania jest teraz bardzo ważna. Jej formy są różnorodne i nie jest łatwo poradzić sobie z tym tak, by działania były skuteczne. Na przykład w aplanmedia.pl  różnorodność działań marketingowych jest bardzo szeroka .

Czasami jeżdżąc po Polsce , oglądając bilbordy , plakaty reklamowe czy informacje w mediach widzimy charakterystyczne , znane już i kojarzące się z określonymi miejscowościami grafiki. Mam nadzieję, że od razu nasuną się nam też na myśli odpowiednie lokalne przysmaki.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.